Freitag, 21. Juni 2013

Woche 2 des "Summer of Color 3" und eine wunderbare Überraschung / Week 2 of "Soc 3" - and a wonderful surprise

Als erstes muss ich euch von der Riesen-Überraschung erzählen, denn ohne diese hätte mein SOC 3 Bild nicht werden können, was es nun ist.
Am Dienstag erreichte mich ein Päckchen von der lieben Valerie (aka Bastelmania).
Sie wusste, dass ich ausprobieren wollte, Karten zu basteln und sie schickte mir quasi eine Erstausstattung. Boah, als ich das Päckchen öffnete, gingen mir die Augen über...
Darin waren ein paar Blanko-Karten, jede Menge Stempel, ein paar Stanzen und schon fertige-ausgestanzte Die-Cuts.
Außerdem ein wundervolles Tag, das Valerie für mich gebastelt hatte! 

Liebe Valerie, ich möchte dir auch hier nochmal herzlichst danken, du hast es wirklich wahnsinnig gut mit mir gemeint!

Hier seht ihr einmal, was alles dabei war...







First of all I have to tell you about a really big surprise, because without it, I couldn't have done my SOC3-theme the way I did right now.
On Tuesday I received a parcel of dear Valerie (aka Bastelmania).

She knew I wanted to try out card-making and she provided me with a real starter-kit.
Wow, when I opened the parcel I was really surprised...

Valerie had sent me some blank-cards, lots of stamps, some punches, and some ready-to-use die-cuts.
Moreover she had created a beautiful tag for me! 

Dear Valerie, I'd like to thank you once more for your big-hearted parcel. You've really meant well for me!
Look, what I have received...


                                                  ~~~~~~~~~~~~

The Summer of Color - Woche 2 / Week 2 
Hommage auf die Beatles / a tribute to the Beatles

In Valeries Päckchen war auch der ausgestanzte Umbrella-Man (designed von Tim Holtz), den ich so sehr mag.
Ich hatte mir vorher schon Gedanken zu den Farben dieser Woche gemacht und fand, Orange und Pink sind für mich -wenn sie gemeinsam auftreten- eindeutig Sommerfarben.
Und nun hatte ich den Umbrella-Man, der passte ja nicht wirklich zum Sommer.
Wirklich nicht? Och, wenn man will, bekommt man alles passend gemacht oder etwa doch nicht? Was meint ihr?

In Valerie's parcel I also found a die-cut umbrella-man (designed by Tim Holtz), which I really love. (Not Tim, but the umbrella-man ;-) )

Before, I had already thought about this week's colours orange and hot pink and for me they are absolute summer-colours. At least when they are going to be combined.
But now I had the umbrella-man, who didn't seem to match for a summer's theme.
Definitely not? Oh, if you are really willing you can adjust everything, so it will match at last, won't it? What do you think?






Kommentare:

  1. How perfect! What a clever way to use the umbrellas!

    AntwortenLöschen
  2. Tolle Idee mit Mr UM, als Sommer und Wintermodel, sozusagen - gefällt mir sehr gut. Viel Spa? mit den Sachen! LG, Valerie

    AntwortenLöschen
  3. I think you are absolutely right. Byebye umbrella man, hello parasol man =). Love what you did here, so clever. It looks great.
    xx

    AntwortenLöschen
  4. Wow, what a super parcel that you received from your friend!

    I like the Beatles, so I like your Beatles-inspired artwork. We are having an extremely rainy summer here, so the umbrella man is appropriate, as far as I am concerned. Happy Summer Solstice!

    AntwortenLöschen
  5. Super Idee die hellen und dunklen Jahreszeiten darzustellen. Leider ist der Sommer hier auch sehr dunkel :(. Die Regenschirmmännchen finde ich genial.

    AntwortenLöschen
  6. Oh how lovely the parcel came just in time :!!. Wonderful tribute to the Beatles, I LOVE them too. HUGS.

    AntwortenLöschen
  7. Really love your umbrella-Beatles card :-)

    AntwortenLöschen
  8. Two fabulous, if very different pieces. I really like them both. It may be summer, but it's raining here!

    AntwortenLöschen
  9. OOoh was für eine geniale karte,die umbrella männer sind klasse und auch die farben sind großartig,gefällt mir seehr.

    GLG Jeannette

    AntwortenLöschen
  10. OMG,ich hatte ja die sachen ganz übersehen,verzeihung ,ich war so schnell,die sachen von valerie sind echt der hammer und soo lieb von ihr,ich wünsche dir ganz viel spass mit allem und bin schon auf die werke damit gespannt.

    GLG Jeannette

    AntwortenLöschen
  11. What a great gifts did you receive!
    And the Beatles card is great!

    have a nice weekend, Alie :-)

    AntwortenLöschen
  12. I absolutely LOVE how you used your awesome gift! (aren't our artist friends wonderful?!) The Beatles are one of my favorite groups, and so is this song! You used these lyrics wonderfully, and used the colors perfectly! Your work of art is creative and beautiful at the same time!

    AntwortenLöschen
  13. What a perfect card for the current weather we are having, and maybe it's also a very suitable card for the Summer Solstice? I like your Umbrella men very much, what a clever idea and beautifully executed.

    AntwortenLöschen
  14. Wow, what a great gift! And I love the way you used your umbrella man. Now I have that tune going in my head as well as Feeling Groovy :)

    AntwortenLöschen
  15. That is a wonderful package from Valerie... she is a blog favourite of mine... and love what you have done with the colour prompts this week...xx

    AntwortenLöschen
  16. den beatlessong hast du einfach herrlich umgesetzt! gefällt mir sehr!

    AntwortenLöschen
  17. Wowwww, was hast du tolle Sachen bekommen. Wie nett, dir eine Erstausstattung zu schicken. Dann kann es ja bei dir losgehen.

    Dein Werk ist echt der Hammer...ganz toll. Eine schöne Idee, wie du es gestaltet hast.

    Wünsche dir einen schönen restlichen Sonntag.
    LG Carola

    AntwortenLöschen
  18. Magnificent tag, art supplies! You are so lucky! And the hello/ goodbye men look great against the colors!

    AntwortenLöschen
  19. Wow Alex, Du Glückliche :) Soooo viele wunderschöne Goodies zum werkeln...dann kanns ja losgehn :) Dein "Beatles"-Sonnenmann hat es mir ja angetan...das weisst Du ja schon! ♥ Conny
    http://piaromsartjournaling.blogspot.de

    AntwortenLöschen
  20. You have received such delightful art, that tag is gorgeous!

    AntwortenLöschen
  21. Was für eine tolle Idee, Fantastisch.
    Na und Deine "Erstausstattung" ist ja wohl der Hammer, toll.

    AntwortenLöschen
  22. This is my kind of art. I love your umbrella men and the Beatles' quote. Cool and funky, I enjoy it! I also love all your gifts. The contents of the package will keep you busy creating other beautiful art.

    AntwortenLöschen
  23. Oh yes! What a wonderful gift and SUCH a beautiful page you've created. Thank you for sharing with us, xoxo

    AntwortenLöschen
  24. Oh, I love this. What a great tribute and I love the umbrella men (and actually pretty appropriate for our current British 'summertime' weather!).

    AntwortenLöschen
  25. I love the Beatles, and your umbrella man too! A rainy day can sometimes be colourful too - why not!

    Thanks for popping in and commenting my post for SOC, week 2. I'm looking forward to all the great art with the colours of week 3!

    AntwortenLöschen
  26. Was für eine wunderschöne Überraschung :) Toll, wie du gleich mit dem Regenschirmmann gearbeitest hast, den mag ich total gerne. Ein schönes Werk.

    AntwortenLöschen
  27. Thanks for all your kind and encouraging comments. Much appreciated! Jx

    AntwortenLöschen

Vielen Dank, dass du dir Zeit nimmst, um einen Kommentar zu hinterlassen. Ich freue mich über jeden einzelnen.

Thanks so much for taking your time to leave a comment. I treasure all of them.